Izazovi školskih psihologa u radu s darovitim učenicima

U Gradskoj knjižnici i čitaonici Slatina nastavili smo s aktivnostima u sklopu 17. Tjedna psihologije.

Psihologinje Iva Matek, Antonela Šreter i Sanja Milković Šipek okupile su školske psihologe od Pitomače do Slatine i na okruglom stolu potaknule raspravu o izazovima rada školskih psihologa s darovitim učenicima. Gošća okruglog stola bila je županijska pročelnica Upravnog odjela za obrazovanje i demografiju, Martina Bunić. Nakon što su prikazana iskustava rada s potencijalno darovitim učenicima u OŠ Ivane Brlić-Mažuranić Virovitica, OŠ Eugena Kumičića, Slatina i OŠ Suhopolje uslijedila su iskustva ostalih kolegica iz osnovnih i srednjih škola te učeničkog doma. Okruglom stolu su se pridružili zainteresirani učitelji i ravnatelji koji su svojim iskustvima obogatili raspravu.

Naša županija prati potrebe potencijalno darovitih učenika uključivanjem u projekte i poticanjem osnivanja centara izvrsnosti. O svemu je opširnije govorila pročelnica koja je pozvala na suradnju sve stručne suradnike i učitelje u kreiranje aktivnosti Regionalnog znanstvenog centra.

Raspravljalo se i o nužnosti uključivanja psihologa u identifikaciju darovitosti i u školama koje nemaju psihologa. Definicija darovitosti uključuje iznadprosječne opće intelektualne sposobnosti i/ili specifične sposobnosti što je u domeni procjene psihologa.

Roditelji djece sve ranije uočavaju da im je dijete potencijalno darovito. Žele da im se obogaćuje kurikulum unutar redovne nastave, ali i da dijete ima mogućnost rada s mentorom. Prema iskustvima škola mentorski rad se često provodi na dobrovoljnoj bazi motiviranih mentora, tek rijetko se sredstva osiguraju iz nekog projekta. Nedostaje kontinuitet u osiguravanju sredstava, a roditelji imaju očekivanja od škole i lokalne zajednice. Ovom izazovu cjelodnevna škola nudi djelomično rješenje kroz tzv. Program potpore, potpomognutog i obogaćenog učenja putem kojeg učitelji imaju mogućnosti kroz fleksibilnu i kreativnu nastavu darovitim i potencijalno darovitim učenicima pružiti obogaćene aktivnosti u skladu s njihovim potrebama i mogućnostima.

U raspravi smo se koristili i primjerima dobre prakse iz drugih županija, osobito Varaždinske i Splitsko-dalmatinske.

Zaključeno je da je naša županija da tragu ostvarivanja prava darovite djece provedbom projekata, radom centara izvrsnosti i Regionalnog znanstvenog centra. Bolja prohodnost informacija, kao i povezivanje osnovnih i srednjih škola, te dostupnost stručnjaka za rad s darovitim učenicima je cilj kojemu će se nastaviti težiti. Ovaj okrugli stol samo je mali doprinos postizanju tog cilja.

Više fotografija pogledajte OVDJE.